Kulturális TAO: kamuszínházaknál landolt a valódi társulatoknak szánt kiegészítő támogatás

A 2008-ban bevezetett TAO-rendszer eredeti célja az volt, hogy a színházaknak kiegészítő forrást biztosítson, ami sajnálatos módon időközben átfordult egy felettébb gyanús körülmények között működő az elmút években közel 5,6 milliárd forint közpénzt leakasztó, a szakma által teljesen ismeretlen és el nem fogadott kamuszínházak támogatásának rendszerévé.

Az öt kamuszínházat nem csak a gyors és gyanús felemelkedésük köti össze, hanem számos olyan pontot találtunk, amely alapján kötődnek egymáshoz (pl. közös székhely, azonos személy által megirt pénzügyi beszámolók).

Végső soron pedig az érintett szervezetek egy színházi közegben jól ismert emberhez köthetőek, akinek kulcsszerepe volt a TAO-törvény megalkotásában, a jogszabályi háttér kidolgozásában, és a legnagyobb tao-machinátorként jellemzik. Ő Megyeri László, aki közgazdászból lett színházi ember.