750 milliárdos kínai hitelt veszünk fel a szakértők szerint rosszul megtervezett Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására

Kínai hitelből újíthatja fel két kínai és egy magyar, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cég a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakaszát, így már biztos, hogy többszáz milliárd forint kerül a felcsúti milliárdoshoz. A tervek szerint a jelenlegi egy sínpár helyett kettő épülne, azonban Kunságon végighaladó pálya gondosan kerüli a nagyvárosokat és a Belgrád és Budapest közti közvetlen forgalom pedig elhanyagolható. Ráadásul a számítások szerint évente csupán 18 millió euró pluszbevételt hozna az államkasszába a fejlesztés, viszont a projekt ennél 133-szor többe kerül, vagyis ennyi év alatt térülne meg. A legoptimistább becslés szerint is minimum 66 évet jósol. A hitelszerződést 10 évre titkosította a kormány.