Előválasztás 2021: a legtöbbet a Fidesz költötte internetes hirdetésre

YouTube-on 29,5 millió forintot, Facebook-on 89,2 millió forintot az előválasztás előtti hónapban a Fidesz, ráadásul úgy hogy nem is indultak. Ezentúl a kormánypárti megmondóembereket összefogó Megafon 12,4 milliót költött el YouTube-on, míg Deák Dániel kormánypárti politológus facebookos népszerűsítésére 33,7 millió forintnyi közpénz jutott.

De a közpénzek költése nem állt meg Márki-Zay győzelmével: az előválasztás eredményének kihirdetése utáni napokban 54 220 695 forintot költöttek el a kormánypárt közösségi médiás kommunikációjára a Facebook hirdetési összegzése szerint.

Az Állami Számvevőszék állásfoglalása szerint a közösségi médiában közzétett hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek, így nem vonatkozik rájuk például az a törvény sem, hogy egy-egy választási kampányban mennyit költhetnek hirdetésre a jelöltek.