A NER beszippantotta az Origót: Kirúgták a főszerkesztőt, felmondott a szerkesztőség nagy része

Miután Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter az Origót túl erősen ellenzékinek ítélte meg, nyomást gyakorolt a magyar és a német anyacég, a Magyar Telekom és a Deutsche Telekom vezetőire, akik 2014 júniusában Sáling Gergő főszerkesztő kirúgásáról döntöttek.

Ennek következményeként botrány robbant ki és távozott a laptól a teljes politikai, videós és zene rovat, valamint több vezető: a főszerkesztő-helyettes és az Origo alapító György Péter is.

A Telekom és Lázár János mindvégig tagadták, hogy politikai nyomásra távolították el a főszerkesztőt. A Telekom a botrányt követően kezdeményezte a lap eladását, melyet 2016-ban a Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamás érdekeltségeihez tartozó New Wave Media vásárolt fel az állami felügyelet alatt álló MKB-től kapott hitel segítségével.